Snö å kanelbullar

Idag när jag åkte från Skara så snöade det!Det hade nästan kommit en decimeter när jag åkte därifrån.Ville nästan stanna kvar,det var ju sååå mysigt!!

Igår blev det aldrig att jag åkte till Lillemors ridskola.När jag kom ut från skolan kände jag att jag var väldigt trött.Så det var bäst att bara ta å åka hem.
Vilket innebar att jag såg på julkalendern ialla  fall.:)Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska gilla den eller inte...Vad tycker ni?
Igår efter kalendern blev jag och Nina väldigt sugna på nybakade kanelbullar och kall fetmjölk.Vi satte oss med andra ord i bilen och åkte dom 1,5 milen(eller hur långt det nu är,men nåt sånt)och köpte frysta kanelbullar.Tanken var att vi skulle trycka i oss sex var men det blev bara två var.Vi var mätta efter att ha ätit mat innan och det är ju tanken som räknas...
Så idag när vi hade praktiska övningar i stallet tog vi med bullarna och snälla som vi är bjöd vi de andra.Men de fick bara en halv var,annars hade de inte räckt.Oj va de blev glada!Hihi(fast det räckte ju så att jag å Nina fick var sin hel.)

Övningarna idag var väldigt lärorika.Det var två olika täckbandage,vid sår, och ett stabileserande om ett hästen skulle få ett benbrott eller om man behöver fixera en skadad sena och ett hovbandage.
Måste säga jag är så otroligt imponerad av Göran!Han är så intressant att lyssna på,eftersom han jobbar med hästskyddet.Så kan han berätta om lagar och om saker han sett och hört.Och det är helt otroliga saker som man inte kan tro är sant ibland.Att människor kan vara så grymma mot sina hästar!Fast många handlar i okunskap...

Nu ska jag gå å dricka julmust!:)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Vad gott med kanelbullar...mmmmm. Jag vill också vara med och lyssna på Göran..han är som jag sagt förut en helt fantastiskt duktig man!! Avundsjuk avundsjuk :c((



Vi ses på måndag!

2008-12-05 @ 19:32:28
Postat av: Sandra

Å åå jag blir sååå avundsjuk på alla som får se lite snö. Jag tror hela Sverige förutom lilla Kungälv har fått snö, eller?



Ja det här med julkalender är en historia i sig.... den är kanske inte så bra men på något sätt så kan jag inte låta bli utan jag ser nästan alla avsitt.



Lycka till med pluggandet så ses vi snart. KRAM

2008-12-10 @ 09:11:49
URL: http://sandrasglutenfria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0