Tömkörning!

Nu har det snart gått två veckor sen jag var iväg å tömkörde för Anders Eriksson i Skara.Och nu tänkte jag berätta om det,bättre sent än aldrig.:P
Åkte upp med Gina till Skara på söndagen.Pappa å syrran åkte me.Pappa körde för d va något fel på våran transport,så han tyckte att det va bäst så.Omtänksam Pappa.
När vi kom fram till Stina å Danny,det var där jag skulle ha Gina i veckan, så blev vi bjudna på kaffe å kaka.Mmm gott!
Gina fann sig väl till rätta.Väl i min lägenhet,när pappa å Emma åkt.Så stupade jag i säng efter en lång dag.

På måndagen va jag hela dagen i skolan å tänkte rida när jag slutat,men då hann d bli mörkt å så blåste det.Så Gina va orolig,så jag sket idet.Å åkte me Stinas mamma Britta bort till deras lilla hus som de bor i nu medans Britta renoverar deras stora hus.Där blev jag bjuden på middag.Gott!Det var nästan något som blev till en vana denna vecka,varje gång jag kom till hästen så blev jag bjuden på mat eller kaffe/te.Blev bortskämd denna vecka.
I dag så började tömkörningen för Anders,med att han hade föreläsning om hästens förutsättning för arbete.På onsdag skulle jag få tömköra för honom.

På tisdagen kom Anna stinas syster upp till Skara.Hon hade blivit sugen på att komma upp å rida på Stinas ponny Pontus medans jag va där.Det roligaste va att hon bara sagt till mig att hon skulle komma,så det blev en överaskning för de andra.
Mörkt hade det hunnit att bli men vi begav oss ut på en runda runt travbanan.

Onsdag min dag att tömköra.Jag skulle hade tid klockan ett men jag tog me henne direkt på morgonen.Gina va dyblöt,det hade verkligen ösregnat tidigare den morgonen.
Stina å Anna hjälpte mig att lasta,d gick super,å så bar det av i transporten.När jag vart där en stund,fick jag en fråga om jag kunde tömköra nu för det va en tjej som inte hade fått in sin häst i transporten.Jag skynda mig å hämta Gina.men först gjorde jag en snygg fläta i manen...
Försöker torka Gina.på klädning.lägg märke till den snygga flätan...
Anders började med att fråga om hon va van vid att va tömkörd å det kunde jag ju säga att hon blivit en del.Det märktes att tyckte va kul å höra,å frågade om det va något jag ville veta.Så jag frågade lite.Det var väldigt kort tid vi hade med Anders men jag hann ändå lära mig nya saker.Å några av de saker jag fråga,bekräftade han det jag tänkte.Så det kändes skönt att höra att man va inne på rätt spår!
Vi fick testa å trava över bommar och vi fick lära oss å göra skänkelvikningar längs väggen.
Lycklig över att vara tebax i hagen igen!Innan hemresan.

På torsdag kväll åkte vi hem igen.Efter en händelserik vecka men dunder kul!!

Stina å Danny ska ha stort tack för att jag fick ha Gina där,å för hjälpen!Å Britta å Anna ska oxå ha tack för hjälpen!
Något som va bra va att hon sprungit å inte haft så mycket mat i hagen så från att ha varit fet blev hon riktigt snygg.:)Å jag som va orolig över att visa upp en fet häst.

Oj oj,det här blev en hel berättelse.Hoppas ni orkar läsa.
Kramisar!
Kommentarer
Postat av: paula

Hallå åh blir ju riktigt avensjuk när man läser om hur du har det.. Verkligen snygg fläta Gina har... Många kramar Paula

2008-11-03 @ 08:06:02
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0