Tur i oturen!

Klockan ringde otäckt tidigt i går morse,klockan 5.30.Segade mig upp,gjorde iordning mig och åt frukost.
Packade in mina saker ibilen och sen bar det av.Bilen var tankad och kollad så att allt skulle fungera.
Hmm,luktar det bränt tänkte jag.Kan det vara bilen?Nej det måste vara något annat.Kanske någon på City Gross som har funderat...
På motorvägspåfarten:
Vad radion låter konstigt...Låten kan ju inte låta så konstigt.Bäst att stänga av den.
Ånej,det är bilen som låter.
När jag kommit på bron så tror jag även att det rök lite från bilen.
Ringde pappa.
-Pappa bilen låter konstigt.Precis som det skrapar.Och nu så tände sig batterilampan och bromslampan.
-Vad ska jag göra?!
-Oj,vad kan det vara?!Hur är tempen?
-Jo,men den är bra.
(En annan gång så gick kylar slangen sönder när jag åkte hem från Fjärås,därför tempen på motorn.)
Först tänkte jag tvärbromsa på bron,vilket inte hade varit så käckt i morgonrusningen.
-Pappa jag svänger av till rödbo.
-Ja gör det,så kommer jag.Jag är själv på jobbet idag,har ingen gubbe med mig i maskinen.
Som tur är han i bäckebol och jobbar!Nära å bra.
Pappa kom.Öppnade motorhuven och kollade.Det är en rem som har gått sönder och spännrullarna.
En rem som driver hela motorn.Så jag fick verkligen stannat bilen i rätt sekund.
Vi bogserade bilen till mitt jobb.För det ligger inte ens fem minuter bort från där jag stannade.
Och så fick pappa köra hem mig.
När jag kommer hem kollar jag på mobilen och då hade jag fått ett sms från min kursledare.Där det stod att läraren som skulle ha oss idag var sjuk!
Nu kunde jag ju inte åka till skolan,men om jag hade gjort det så hade jag vart en bra bit påväg när jag hade fått smset.Och då hade jag inte blivit så glad.
Tänk om bilen hade pajat när jag kommit en bit,på E20.Det hade inte vart kul!
Jag hade verkligen tur i oturen nu när bilen valde att gå i sönder!
Pappa fixade saker till bilen,med hjälp av en kompis bogserade han hem den till verkstaden,och samma kväll var den hel igen!Vilken himla tur att man har en sån bra pappa!:)
Så nu sitter jag här i Skara,men imorgon blir det hemfärd igen.I min hela bil.:)

Kommentarer
Postat av: paula

Tur att du inte kom så långt.. Å bra att du har en händig pappa.. Ang Gina så kommer det att gå bra med henne och som du säger att vila så här är bra. Kul att du trivs å pluggar. Kanke vi springer på varann snaart.. Kram på dig paula

2009-01-08 @ 19:10:17
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Väldigt bra med en händig pappa...hur var det nu med hans små fingrar!!! Hahahahahhahhaahahahhaha

2009-01-10 @ 17:08:07
Postat av: Nina

haha... ser att Lillemor reda har skrivit om din pappas stora händer... :D Tänkte också fälla en kommentar om det. :) Hoppas du har det bra hemma! Här är allt ok. Vi ses nästa vecka! KRAM!

2009-01-16 @ 17:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0