HYNs Hästlärarkonferens

För några veckor sedan var klassen på HYNs hästlärarkonferens på Skara stadshotell.Det var mycket intressant och det var intressanta människor som berättade om sig själva och deras verksamhet och deras syn på praktikanter och dagens hästutbildningar.Bland annat var Svante Johansson där och berättade,en toppryttare inom hoppning i Sverige som även tävlar internationellt och en framgångsrik travtränare vid namn Jan-Olov Persson.

Vi satt på liksom på en läktare och när jag satte mig märkte jag att min stol inte satt fast utan var lös,framför mig fanns heller inte några stolar och vi satt ganska högt upp.
Efter en stund glömde jag av att stolen inte satt fast så jag böjde mig fram för att kolla en sak i väskan.Varpå stolen tippar fram jag tar snabbt fram fötterna för att ta emot mig samtidigt som jag gör det välter jag omkull kopparna som står bredvid mig.Ni kan väl tänka er vilket buller jag åstadkom i en tyst sal?!Koppar som välter och fötter som klampar.
Det var väldigt pinsamt!!!Kändes som alla glodde på mig.
Men inte nog med denna händelse så var jag tvungen att nysa också.Nu kanske ni tänker nysa är väl inte så farligt.
Men ni har inte hört mina nysar.Dom är väldigt kraftiga...Jag har hört att det är en orkan styrka i en nys och det är det verkligen i mina!:P
Så där satt jag och kände att en nys var på gång så jag satte fingret under näsan med förhoppningen om att det skulle hejda nysen.Fatta inte vad jag trodde egentligen!Ett under?!
Hade jag tänkt ordentligt så hade jag satt handen för näsan.
Fingret hejdade inte nysen den kom och den var inte nådig!Inte nog med att den lät så gjorde fingret så att snor och spott flög och landade på människorna framför mig.Nina som satt bredvid mig såg hela händelseförloppet.
Usch vad pinsamt!!Undra va folk tänkte,dom måste tro att jag har något problem som inte kan vara tyst.
Resten av tiden fram till lunch vågade jag inte röra mig med rädsla av att något skulle inträffa som skulle låta väldigt mycket.

Trots dessa små incidenter var det en väldigt intressant dag.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0