Några händelser...

Sitter här och försöker skriva på ett PM, en skolsak. Det är till kursen vi läser nu, entreprenörskap.Så nu är det en företagsintervju som vi skulle göra. Så jag gjorde det enkelt för mig och tog min far och frågade ut honom.

Men nu måste jag berätta lite saker som har hänt den senast tiden.

På nio dagar har jag ätit fem semlor!Varav två stycken var wienersemlor.Gott var det men speciellt nyttigt var det inte.Nu blir det inte några fler semlor på ett tag!Man måste ju tänka på figuren!:P

Förra torsdagen när jag kom ut från Smedjan(där vi äter lunch), så såg jag ett ansikte jag tyckte att jag kände igen. Funderade lite över vem det kunde vara. Så kom jag på det. Det är ju Anna från gymnasiet!
Jag ropade på henne,hon såg lite förvirrad ut. Sen såg hon min underbar uppenbarelse å sken upp!
Hade inte förväntat mig att se henne där,hon bor nämligen i Ulricehamn.Men nu jobbade hon för länstyrelsen i Skara,och det ska hon göra i två månader. Nu när länstyrelsen har fått ta över djurskyddsdelen också,så läser länstyrelsen en del kurser på SLU.Det var därför anna var på skolan idag.
Anna,Stina och jag bodde i samma hus på strömma.Så hon blev glatt överraskad när jag berätta att Stina också gick här.
Anna skulle höra av sig så ska vi alla tre träffas någon dag.

Vi har vart på en del studiebesök den senaste tiden.En dag när vi vart på iväg så avlade jag och Nina ett litet besök på McDonalds.När jag skulle gå å sätta mig gjorde jag en häftig sväng och burken med dricka jag hade gjorde ett hopp i från brickan och åkte i golvet med en duns.
När jag kom till bordet fråga Nina om det var jag som tappade något i golvet.Nu kan man undra hur hon kunde räkna ut detta...
Det är lite pinsamt men sådant här att saker åker i golvet brukar hända med jämna mellanrum,så det kanske var därför hon kunde räkna ut detta.

En sak som inte var så kul var tentan i förtagsekonomi.Jag hoppas verkligen att det gick vägen,men jag är inte så säker.Men det är otroligt skönt att ha den gjort!Men nu får vi vänta enda till vecka nio innan vi får reda på resultatet.
Seeeeg lärare!

I veckan åkte jag och Nina till Götene ridklubb för att kolla på när Susanne skulle provrida en häst som är tillsalu där.Susanne är en klasskompis till mig å Nina.Väl där så kom Lillemor å joina oss.
Hästen var inget som Susanne letade efter,tyvärr.Fast hon red den väldigt bra!

Jo jag måste berätta om mina otroligt fina skor jag köpte på NETTO i Götene!!!För 129 kronor!!!!Dom är beiga och i ko-mocka!Med massa gosig päls inuti.Mina andra stövlar pajade i veckan så jag hade inga andra varma skor med mig.Hade verkligen inte tänkt att köpa några,men priset gjorde att jag slog till.Tänk vad man kan hitta roliga saker när man ska köpa godis.:)

Detta är lite vad som har hänt mig den senaste tiden.Få se om jag råkar ut för fler...

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Dina skor är jättefiiina!! :c))

2009-02-06 @ 17:45:15
Postat av: paula

kul när man fyndar fast man bara tänkt köpa godis. Men hål i hoven?? läskigt... hoppas det blir bättre..

Träffa på gamla vänner är alltid kul..

kram på dig

2009-02-07 @ 10:45:03
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Nina

haha.. sluta och svulla semlor! Du kommer snart inte i dina nya skor för att du äter för mycket... ;) hehe.. Måste berätta en rolig sak för dig sen när du kommer tillbaks! :) Kram kram!

2009-02-08 @ 15:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0