Mina ensamma dagar är slut...

Har ju berätta att det är en inneboende till i lägenheten.Men nu blir det ytterligare två till!
En klasskamrat,som läser till ridinstruktör, och en annan tjej som bodde där förra året. Jag träffade henne för ett tag sen när hon bodde i lägenheten en vecka för att det var fullt på vandrarhemmet,en trevlig tjej.Hon går också på BYS precis som jag.
Ridinstruktör tjejen letede efter ett nytt ställe att bo på,fort, så jag tipsade henne om min lägenhet där det fanns ett rum.
Hon tog det direkt.

I veckan har vi nu lärt oss att se så att sadeln ligger rätt på hästen. Vi hade både teori och praktiska övningar. Det här var verkligen något jag länge har velat att lära mig, så det här var kanon! Inte för att jag nu är expert men jag vet lite om vad jag ska kolla på.
I dag hade vi föreläsning om avmaskning och fölning. Det var också kanonbra,för nu är det mycket nya rön om hur man ska avmaska eller inte. Så nu har jag väl lite bättre koll...
Fölning vet jag inte så mycket om,men nu vet jag lite mer.;)
När föreläsningen var över för dagen var jag tvungen och fråga veterinären om hon jobbat på stuteri Ljungstorp och det hade hon.
Stuteri Ljungstorp var ett av de ställen jag hade praktik på när jag gick i gymnasiet. Kul att ha henne som föreläsare, för henne har man ju sett in action!Hon är verkligen bra!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: paula

Tycker det är svårt att se om sadlarna ligger rätt.. vill inte ha skav och tryck... hum hum... kul med fler inneboende. Bor du stort???

2008-11-06 @ 09:03:48
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Halloj! Vem har du fått som sällskap av ridtjejerna? Kul med någon från samma klass :c)

2008-11-06 @ 10:25:01
Postat av: angelica

Hur är dom dina nya sambos??



kram angelica

2008-11-13 @ 11:25:00
URL: http://angelicamarie.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja nu får du allt ta och berätta om dina nya rumskamrater! Jag tycker också att du kan berätta om din helg!!!! ;)

2008-11-13 @ 21:50:46
Postat av: Anna

Tjoho! Ja berätta mer om livet i Skaraborgstrakterna =)

2008-11-14 @ 00:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0