Ett litet besök...

av hovslagaren har vi haft här. Nu har jag ätit lunch och hamnade här framför datorn för att skriva ett brev och då tänkte jag att jag kan passa på och skriva här.

Min häst gick som vanligt och tappade en sko förra veckan.Men när jag skulle ha tag i min hovslagare så visade det sig att han var sjukskriven.Vilket då innebar att jag behövde få tag i en annan.Vilket är lättare sagt än gjort!Då det är brist på hovslagare.
Jag ringde ett nummer till en hovslagare som för ett tag sen hade slagit på en tappsko för mig.Men han hade semester och skulle inte komma hem förrän på tisdag.Jag kunde så klart ringa till honom om jag inte fick tag på någon annan.
Då var jag lite villrådig och visste inte vem jag skulle ringa till,och då hästarna ändå snart skulle bli skodda ver det lika bra att få gjort det nu.
Så kom jag på den briljanta idéen att jag försöker få tag på min klasskompis som går hovslagar grenen i klassen.
Eftersom hon är med och skor med hovslagaren som skor på jobbet fick jag tag i henne genom honom.
Och hon ville gärna komma och sko!Gissa om jag blev glad!:)
På onsdag kommer hon igen och verkar resten av våra kusar.:P

Nu hoppas jag bara att våran ordinarie hovsagare snart blir frisk så han snart kan komma till oss igen!

Slick å hej!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0