Sparkar och blåmärken

Nu har de flesta saker startat inför höst terminen. Så även ridskolan jag jobbar på, men dock inte min skola. Utan det dröjer en hel vecka till!:)

När första gruppen höll på att göra i ordning sina hästar var det en av hästarna som inte vill lyfta på sin hov. När de skulle kratsa dem. (Kratsa=göra rent) Eller rättare sagt han lyfte den men sparkade varje gång de lyfte den.
Då det var en annan mer hästvan tjej som hjälpte dem.Tror ni han ville då?! Nej,det ville han inte!
Så då skulle jag försöka....
Först så gick det ganska bra,men så gjorde han en kick med hoven och han träffade mig på inner sida av knät.
Den här tjejen som skulle ha denna häst och hennes mamma som är med är fega.Jag ville därmed inte visa hur ont det egentligen gjorde.Så jag låtsades som ingenting och fortsatte med hoven.Den blev ren och jag in i sadelkammaren för att hämta en sak.Det var ingen därinne så jag kunde kosta på mig att säga ett litet -AJ,vad ont det gjorde!

Som tur var så hände inget med knät!Förutom att det först var en stor bula på sidan av knät,ungefär som en halv golf boll.
I morse när jag vaknade då hade svullnaden gått ner och i stället var det ett sort fint blåmärke.Ser ut som en blandning av ett blåmärke och ett åderbrock.Och det gör lite ont när jag går.

Ha det gott igelkott!

                                         

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj jädrar minsann! Det var inget dåligt blåmärke du fick. Hur tusan kunde du hålla dig och sen bara pipa fram ett "Aj, vad ont det gjorde"? Du är strong du!



Kram till dig!

2009-08-23 @ 23:06:55
URL: http://jelican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0