Varbergs kurort

För snart en månad sen så var jag på SPA i Varberg.På Varbergs kurort.Jag var där med mamma Susanne,min syster Emma,min moster Agneta,min kusin Anna och min kusins Fredriks(Annas bror) flickvän Camilla.Så vi var bara tjejer som åkte ner en söndag i november.På vägen ner så möttes vi upp på ett litet cafe och fikade,där kan man köpa räkmackor för 20 kr!
Strax före två var vi nere och då skulle Emma och mamma få delkropps massage.Vid tre skulle jag få min oljemassage.Då skulle även Agneta och Camilla få sina delkroppsmassager och Anna skulle inte få sin fotmassage förän vid fem.
Det var helt underbart att få oljemassage!Man blir masserad över hela kroppen med varm olivolja.Helt underbart var det!Särskilt på mina händer och fötter som brukar vara frusna.Massagen som slutade alldeles för fort,kröntes med ett bad i en träbalja med varmt havsvatten.
När jag anmälde mig i receptionen för min massage,så var det en man som satt där.Han hade ringar i örat och tatueringar,såg inte ut att vara en typisk person som ska jobba på ett spa.Och jag tänkte tanken,tänk att få massage av en man...
Såklart var det han som roppade upp mitt namn,och det visade sig vara han som skulle ge mig massagen!
Men han var riktigt duktig,kändes väl lite obekvämt i början när man la sig på britsen men det gick över.
Behöver jag säga att det var skönt igen?!:P
Efter massagen gick vi och badade,det fanns en saltvattenbassäng,bubbelpool,en varmare lite mindre bassäng å bastu,en varmare och en kallare.
Maten var helt underbart god,det var ett helt buffe´bord med olika sallader å röror,lax och räkor.Det fanns även varmrätter att välja på.Efter maten kunde man gå och sätta sig fåtöljerna framför brasan.Det gjorde vi efter middagen och satt där resten av kvällen.
Hotellfrukosten var som det alltid är helt underbar.Det fanns massa att välja på.
Efter frukosten gick jag och solade och sen var jag,Anna och Camilla på vattengympa.Lite nyttig får man ju vara...
Sen var det dags att göra sig iordning och lämna hotellet.
Innan vi åkte in till Varberg för en liten shoppingrunda så gick alla utan Camilla och Anna en promenad på en slinga som gick förbi havet.
Vi tog massa kort men de är på min systers kamera,såklart.
Men det här var två väldigt sköna dagar.Jag kan tipsa er att åka dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0